Off-road טיולי ג'יפים
טיול ג'יפים בנחל צין- סרטון מומלץ!  |  להרשמה לטיול התקשר ל 054-2172238  |  

נהיגה בחולות

דף הבית >> מאמרים וכתבות >> נהיגה בחולות

נהיגה בחולות  

 

נהיגה בחולות זאת אחת החוויות היותר נעימות בנהיגה .החול הוא רך ונעים ותמיד יש הרגשה ששום דבר לא יכול להשתבש .אבל לצערי לא כך הדבר אסונות נהיגה לא מעטים קורים דווקא על החולות .אז נתחיל מהתחלה כדי להתקדם היטב על החול הכלל הבסיסי הוא הורדת אוויר. לכמה מורדים? אז מאוד תלוי בסוג הקרקע ובחוזק המנוע של הרכב. בדרך כלל מומלץ להוריד אוויר ל 15 psi. מה נותנת לנו הורדת האוויר? כאשר אנו מורדים אוויר  אנחנו מגדילים את שטח הפנים של הגלגל, ואז משקל הרכב מתחלק על שטח פנים גדול יותר. למעשה זה כמו שהרכב הופך להיות קל יותר ואז הוא נוסע בצורה טובה יותר על החול. למה אנחנו שוקעים בחול? אז הסיבה המרכזית החול רך.נהיגה נכונה בחול מתבצעת רק אחרי שהורדנו אוויר, משלבים להילוך איי, קצב הנסיעה צריך להיות מהיר אך לא  מהיר מדי (ישנם הפתעות בדרך), כאשר אנחנו נעצרים צריך לדאוג שאף הרכב יופנה כלפי הירידה אפילו אם היא קטנה ביותר.בדרך כלל שאנחנו נוסעים בחולות נפגוש דיונות כאן מתחיל הכיף וכאן גם מגיעות הסכנות . כלל חשוב תמיד נעלה את הדיונה בצורה ישרה וגם כמובן נרד אותה מהצד השני בצורה ישרה! מדוע?  אחת הסכנות הגדולות לג'יפים זה שיפוע צד וכאשר נרד דיונה לא בצורה ישרה נרגיש שהגלגלים האיחורים רוצים לעבור קדימה- דבר מסוכן מאוד שיכניס את הרכב לשפ"צ . כאשר עולים לוחצים על הגז צריך להאיץ את המכונית וכשמגיעים לפסגה מעבירים את מרכז כובד המכונית קדימה ואז אפשר לעצור, במידה ונעצור לפני שהעברנו את מרכז הכובד קדימה אז ברגע שנתחיל לנסוע הגלגלים האחוריים יתחפרו ואז כמובן נשקע.העברנו את מרכז הכובד קדימה והמשכנו בירידה  לפעמים זה מפחיד השיפוע יכול להיות חזק (וזה קצת מפחיד) אז כמובן עושים את הטעות ולוחצים על הברקס..... למה זאת טעות? בזמן שאנחנו נוסעים בירידה מרכז הכובד של הרכב עובר קדימה בזמן לחיצה על הברקס הברקס האחורי נועל את הגלגל מה שיוצר את המשוואה הפשוטה גלגל נעול = גלגל שאיבד אחיזה = גלגל שאיבד אחיזה רוצה להוביל – שיפוע צד = סכנה!!!!!!  לכן למרות האינסטינקט הבסיסי ללחוץ על הברקס אנחנו לא עושים זאת. מה כן כמה מטרים לפני סוף הירידה לוחצים על הברקס וזאת מפני שבדרך כלל החיבור בין הדיונה לקרקע הוא קשה ולא נעים להיכנס אליו במהירות גבוהה .

טוב אני מקווה שבאמצעות הדברים הללו הצלחתי להעביר ידע בסיסי  על נסיעה בחולות . אז סעו בזהירות חברים יקרים ולהתראות בשטח.... נעם בנדל.           

 

טיולי שטח של Off Road- טלפון להזמנות 054-2172238
הפוך לעמוד הבית | דף הבית | מפת האתר טיולי נשים | טיולי טרקטורונים + RZR גלריית תמונות  בארץ גלריית תמונות בחו"ל צור קשר
לייבסיטי - בניית אתרים